Weekend! - Reisverslag uit Ballerup, Denemarken van Sofie Eijk - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Ballerup, Denemarken van Sofie Eijk - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Sofie

25 Februari 2013 | Denemarken, Ballerup

Lieve Allemaal,

Deze week ging ik weer naar school, heel vroeg opstaan en gelijk lange dagen, vrijwel elke dag van 8.00 tot 15.40! En op maandag en woensdag daarna nog Deense les. Toch vond ik dat de schoolweek snel voorbij ging, en er is niet zoveel speciaals gebeurd. Ik heb nog met Krystal afgesproken en verder was ik gewoon thuis.

Toen was het opeens vrijdagmiddag, weekend en ik had nog geen plannen! Daarom vroeg ik een aantal AFS'ers of ze zin hadden om wat te doen. Silvia had zin om te gaan bowlen, en uiteindelijk gingen we met zijn zessen bowlen op zaterdagavond! Silvia, Elsa, Elisabetta (alledrie uit Italië), Nathalia (uit Colombia), Krystal (Domoinicaanse Republiek) en ik.

We spraken na het eten af op 'København Hovedbandgård' (Centraal station). Daar moesten we de trein nemen naar Ballerup, wat ongeveer 20 minuten zou moeten duren. We liepen namelijk wat vertraging op, eerst kwam Elisabetta te laat, waardoor we de trein miste en 20 minuten op de volgende moesten wachten. Vervolgens zaten we in de trein, en bleek dat Elsa was vergeten haar strippenkaart te stempelen, toen er controle aankwam stapte ze snel uit de trein. Wij waren daar net te laat voor, en stapte bij het volgende station uit en wachte daar op de volgende trein. Toen we aankwamen in Ballerup, moesten we een bus nemen en een paar minuten lopen. Volgensmij hadden we wel de goede bus, maar stapten we te vroeg uit, en liepen vervolgens de verkeerde kant op... Daar kwamen we een hele grote groep jongeren tegen, die van hun opwarmingsfeestje op weg waren naar het echte feest. Het waren er een stuk of 30, en de meesten hadden al behoorlijk wat op, een dialoog tussen een van de meisjes en ons:
Meisje: ''Uit welk land komen jullie?''
Wij: ''Eh... Colombia, Holland, Italie, Domini..-''
Meisje: ''Italie!!! Ik kan een beetje Italiaans praten! Luister maar: Ich bin 18 Jahre und komme aus Dänemark.''
Ik: ''Dat is Duits.''
Meisje: ''Ojaaaa... Haha''
Ze wilden allemaal héél graag dat we mee gingen naar hun feestje, en ze vonden het allemaal heel leuk dat we uitwisselingsstudenten waren. Sommige waren zelf ook op uitwisseling geweest, of waren nu zelf gastgezin. Uiteindelijk legde ze ons de weg uit naar de bowling, wat nog best een stukje lopen was. Toen we aankwamen hadden we twee uur en een kwartier gedaan over de reis van Kopenhagen naar het bowlingcentrum. Het bowlen was erg gezellig, en ik heb een keer niet verloren! (Ik was eenaarlaatste). Iets anders grappigs was dat de man onze namen een beetje verkeerd had verstaan, en dus alleen Silvia's naam goed had gespreld (zie foto).

We spraken af om de volgende avond een filmavondje bij Krystal te houden, maar uiteindelijk kwamen alleen Silvia en ik. We hebben lekker gekookt voor het hele gezin, en daarna een film gekeken en gekletst.

Liefs, Sofie

  • 26 Februari 2013 - 15:28

    Saskia:

    Hoi 'Sofia',

    Dat je naam verkeerd gespeld wordt, ben je wel gewend. Maar volgens mij komt het niet zo vaak voor dat ze je Sofia noemen, toch? Wat een wereldreis moest je onderneen voor 'n potje bowlen, zeg. Dat gaat dan in Utrecht wel 'n stuk sneller... wel erg leuk dat je zulke dingen onderneemt. De Denen die je tegenkwam hadden ook iets met 'bowl'gedaan ;-)
    De AFS'ers waar je mee op stap bent geweest zitten allemaal níet bij jou op school, toch? Lukt het je wel om regelmatig met ze af te spreken?

    Fijne week en succes met je avonturen!
    xxx Saskia.

  • 28 Februari 2013 - 20:36

    Floor:

    Hoi Soof
    Ik vind dat je wel veel leuke dingen doet zo in dat jaartje Denemarken van je.
    Het blijft leuk om het allemaal lezen :D
    Groetjes!

  • 01 Maart 2013 - 14:15

    Saskia:

    Hej,

    die foto van jou met je koksvriendinnen is leuk! Die stond er eerst niet op, toch?
    Mooi!

    xxx Saskia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Ballerup

Sofie

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 47267

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 03 Juli 2013

Udveksling af året

Landen bezocht: