Ik ga skiën! - Reisverslag uit Glostrup, Denemarken van Sofie Eijk - WaarBenJij.nu Ik ga skiën! - Reisverslag uit Glostrup, Denemarken van Sofie Eijk - WaarBenJij.nu

Ik ga skiën!

Blijf op de hoogte en volg Sofie

12 Januari 2013 | Denemarken, Glostrup

Lieve allemaal,

Op maandag waren de skitruien klaar! Iedereen kon uit zo'n 10 kleuren kiezen, en of je een trui of een vest wilde. De hele klas heeft wel dezelfde opdruk. Ik had de kleur bordeaux/paars gekozen, omdat ik alle tinten zwart/grijs/blauw waar je uit kon kiezen saai vond. Eerst waren er meer mensen met dezelfde kleur als ik, maar die hebben op het laatst allemaal toch nog hun kleur omgewisseld omdat het misschien toch meer paars zou zijn. Toen we de truien kregen vonden heel veel mijn bordeaux het mooiste!

Verder zijn we deze week op school bezig geweest om ons zelf te 'testen' bij biologie en sport, zodat we na onze skireis kunnen testen of onze conditie er op vooruit is gegaan. Bij sport moesten we een conditietest doen en een test waarbij ze je hartslag testte. Bij biologie moesten we allerlei gegevens meten zoals: luchtinhoud, lengte, gewicht en vetpercentage. Ik denk dat dat in Nederland tot groot protest zou leiden, en dat veel mensen er niet aan mee zouden willen werken. Maar behalve 1 post op facebook 'wij willen liever niet...', vond iedereen het heel normaal. Ik denk dat dat wel bij de Deense cultuur past: 'Dat is toch gewoon je lichaam, waar schaam je je voor!?'

Deze week ging ik ook weer naar het Spogcenter voor mijn Deense les. De eerst volgende keer dat ik weer kan (29 januari) heb ik mijn test, en ga ik naar het volgende niveau. Tijdens de les gingen Magdalena (vrouw van Roemenië) in het studiecentrum oefenen voor de test, en de vrouw die ons hielp vond dat ik héél goed was voor iemand in 't eerste niveau. Dus ik ben niet echt zenuwachtig voor de test.

Op vrijdag ging ik naar Emilies 18e verjaardag, dat is een meisje uit mijn klas. Toen ik onderweg moest overstappen van bus, kwam ik 5 meisjes uit mijn klas tegen die ook naar het feestje gingen. En toen de bus aan kwam rijden zat daar nóg een ander meisje uit mijn klas. Op het feestje was het heel leuk!
De meeste mensen die 18 worden nodigen halverwege de middag hun familie uit, daar gaan ze vervolgens uitgebreid mee dineren en later op de avond worden de vrienden uitgenodigd. Terwijl de familie nog aan de tafels zit te kletsen is er voor de jongeren een dansvloer met harde muziek en discoverlichting. Om 00.00 moet er getest worden of de jarige wel heeft geleerd om alcohol te drinken, en dat wordt gedaan met 18 shots en een speciaal liedje om de druk op te voeren, precies zo vierde ook Emilie haar verjaardag. Rond 1.00 uur gingen de eerste mensen huiswaarts. Omdat ik niet zo goed wist hoe ik thuis moest komen had ik afgesproken dat ik met Josefine mee zou gaan, die woont best dichtbij mij. We vonden allebei een taxi te duur, dus hoopten we dat we met iemand anders ouders een lift naar Glostrup station konden krijgen, waar de nachtbus rijd. Dat lukte, we mochten met Nina's vader meerijden. Nina zelf vond dat alleen maar niks, dus gingen we er wat eerder uit en liepen we vanaf daar naar huis.

Toen ik binnenkwam, het was half 4, zaten Julie, Lars en Stephanie moe voor de televisie. Om 4 uur moesten Lars en Julie namelijk naar het vliegveld vertrekken, omdat ze om 7 uur voor een week naar Grancanaria vlogen! Ik dronk nog een kopje thee en kroop lekker in mijn bed, om uit te rusten voor de lange busreis van vandaag! Tot volgende week!

Liefs, Sofie.

  • 12 Januari 2013 - 17:10

    Saskia:

    Hej Sofie,

    Wat 'n mooie skitrui! En hartstikke leuk om er 1 te hebben met zo'n Deens/ Noorse opdruk. Past mooi bij je verzameling AKC- en Unictruien.
    Heb je zelf ook gewoon mee gedaan aan al die tests? Ik heb zelf gister weer 'n test gedan op de sportschool. De uitslag was wel ok, al kon je aan mijn conditoe merken dat ik de afgelopen maanden iets minder vaak had gesport....

    De verjaardag klonk wel leuk. Heb jij je 18e verjaardag ook zo gedaan (vooral die 18 shotjes...)? Wat fijn dat je mee kon rijden. Haalt Lars jou nooit op van dat soort feestjes?

    Ik hoop dat je een hele fijne skireis hebt!

    xxx Saskia.

  • 12 Januari 2013 - 18:36

    Sofie Van Der Eijk:

    Hej Mam,

    Ja! Ik vind hem ook wel leuk! Ik heb ook meegedaan aan alle testjes ja, maar volgensmij kan ik niet kijken of ik verbeterd ben, want dan ben ik in Jutland!

    Haha, nee ik had een heel braaf feestje gehouden. Normaal haalt Lars me we eens op (liever wat eerder dan), maar nu gingen ze dus zelf vliegen enzo, dus kon het niet.

    Ja! En ik zal voorzichtig doen, ik ben niet van plan om wat te breken!

    Liefs, Sofie.

  • 13 Januari 2013 - 07:34

    Bart:

    Blij dat je het feestje gezond hebt gehouden. Reinolda en ik hebben extra bewondering voor je Deens kunnen spreken en begrijpen. Wij volgen een Deense serie. Nou, het Zweeds is voor ons nog redelijk te volgen, maar het Deens .... Iedereen die in Nederland competatief sport worden regelmatig verplicht getest hoor Sofie en bij zware vrijwillige sporten zoals het lopen van een marathon of heel lange fiets- en wandeltochten doen de meesten hier een sportmedische test. Met verrassend resultaat. Zo heb ik steeds een te hoog vetpercentage. Ha,ha.
    Relaxt skiën, gaat het goed! Veel plezier!
    Bart, Reinolda en Marik

  • 13 Januari 2013 - 12:26

    Pilotto:

    Hoi Sofie!

    Die trui staat je goed, zeg! Ik hoop dat je een goede reis hebt gehAd. Leuk, hoor, dat je Noorwegen ook nog een beetje kunt zien...heel veel plezier op de ski's.
    Liefs van Ellen xxxxxxx

  • 14 Januari 2013 - 09:40

    Marlies:

    Ha, Sofie. Het is al weer maandag, dus je hebt vast al je eerste ski-les gehad. Volgens buienradar is het vandaag een stralende dag in Beitostolen - ik hoop dat dat klopt! Het is nu net 9.30 uur; bij jou komt de zon op, terwijl het hier al volop licht is. Vanmiddag gaat de zon bij jou al om 15.30 uur onder. Wat vind je van die korte dagen? Ze weten het vast wel gezellig te maken als het donker is, hè. Wij vinden je trui ook mooi. Als het paars was geweest, klopte dat nog met het presentatiefilmpje van Studio Supersoof, waarin je op rolschaatsen achter de fiets- met-camera zegt, dat paars je lievelingskleur is. Veel plezier met je klas in de sneeuw! Groeten uit Gr. Robbert, Thali en Marlies

  • 14 Januari 2013 - 09:40

    Marlies:

    Ha, Sofie. Het is al weer maandag, dus je hebt vast al je eerste ski-les gehad. Volgens buienradar is het vandaag een stralende dag in Beitostolen - ik hoop dat dat klopt! Het is nu net 9.30 uur; bij jou komt de zon op, terwijl het hier al volop licht is. Vanmiddag gaat de zon bij jou al om 15.30 uur onder. Wat vind je van die korte dagen? Ze weten het vast wel gezellig te maken als het donker is, hè. Wij vinden je trui ook mooi. Als het paars was geweest, klopte dat nog met het presentatiefilmpje van Studio Supersoof, waarin je op rolschaatsen achter de fiets- met-camera zegt, dat paars je lievelingskleur is. Veel plezier met je klas in de sneeuw! Groeten uit Gr. Robbert, Thali en Marlies

  • 14 Januari 2013 - 10:19

    Floor:

    Hee Soof
    Wat een leuke trui!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Glostrup

Sofie

Actief sinds 12 April 2011
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 47282

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 03 Juli 2013

Udveksling af året

Landen bezocht: